17 Mayıs 2015 Pazar

Haberin vazgeçilmezi: cımbız

Az önce (03:23) bir haber gördüm. Mısır'ın seçilmiş ilk cumhurbaşkanı Mursi hakkında çıkarılan şerefsizce idam kararı ile ilgili Hürriyet ''Yüzde 52 ile seçilen cumhurbaşkanına idam'' başlıklı haberi Başbakan Davutoğlu mitinginde kullanmış. Miting'de haber başlığında Erdoğan'a gönderme var diye eleştiriyor Davutoğlu. Ben ilk önce bu haberi haber7'de gördüm.
Sonra Cumhuriyet'te aynı konuşmayı ''Davutoğlu'ndan skandal sözler'' başlığıyla gördüm ve okudum. Aynı konu nasıl farklı açıklanır diye düşündüm. Bakın farklı yorumdan bahsetmiyorum, aynı konuşma ama eksik kelimeler.

Yine cımbız iş başında.

Ben ilk önce Cumhuriyet'in yine klasik boş muhalefeti sandım. Sonra can sıkıntısından bir bakayım, Davutoğlu ne demiş diye miting konuşmasını buldum ve izledim. (video burada - dakika 1:07'e kadar izleyin)

Paragrafları okumayın, kalınlaştırılmış cümleleri okusanız yeter.

Haber7'de:
"Türkiye'de şu anda Doğan medyasının internet sayfası üzücü ve acı olduğu için doğrudan veriyorum, söylüyorum. Manşeti; 'Yüzde 52 ile oy alan Mursi idama mahkum oldu.' Ne demek istiyorlar! Eğer kastettikleri Türkiye'de yüzde 52 ile Başbakan olan Sayın Cumhurbaşkanımız Erdoğan ise bu ülkede bir daha hiçbir başbakan ve cumhurbaşkanı idam sehpasına götürülemeyecek. Demokrasiyi koruyacağız.
Cumhuriyet'te:
''Mısır’da seçilmiş cumhurbaşkanı Mursi idama mahkum edildi. Türkiye’de 55 yıl önce yaşanan bir zillet şimdi Mısır’da tekrar ediliyor. Türkiye’de bugün Doğan medyasının internet sayfası manşeti ne biliyor musunuz: Yüzde 52 ile cumhurbaşkanı olan Mursi idama mahkum oldu. Ne demek istiyorlar. Kast ettikleri Türkiye’de 52 ile cumhurbaşkanı olan Erdoğan’sa bilsinler ki bu topraklarda seçilmiş cumhurbaşkanı ya da başbakan idam sehpasına gönderilemeyecek. Hiçbir cumhurbaşkanı ve başbakan muhakeme edilemeyecek mahkeme önüne çıkarılamayacak. Bütün bu mesajları üstü örtülü verenler Bursa’nın bu medyasından ders alsınlar''
Haber7 Davutoğlu'nun  ''muhakeme edilemeyecek, mahkeme önüne çıkarılamayacak'' kelimelerini kullanmıyor.

Cumhuriyet ise 'demokrasiyi koruyacağız' kelimesini kullanmıyor ve hükümetin idam hakkındaki görüşlerini haber bile saymıyor.

Bu konuyu üşenmeyip nasıl yazdın, sen nasıl bir işsizsin diye sorarsanız söyleyeyim. Hükümet hep böyle, muhalefet hep şöyle diye konuya girmeyin. Ne gösteriliyorsa onu biliyoruz. Genel olarak sadece haber7'e bakarsanız Türkiye fevkalade, ama sadece cumhuriyet'e bakarsanız Türkiye çökmüş durumda. Gördüğünüz üzre Türkiye'de biz yaşıyoruz ve Türkiye ne fevkalade ne de çökmüş vaziyette.

Yeter be! Amma uzattım:

 ''Nerden baksan tutarsızlık, nerden baksan tutarsızlık, nerden baksan ahmakça..''