24 Mayıs 2015 Pazar

Bekir Coşkun'un 'HDP gerçeği…'

Ulusalcı yazar Bekir Coşkun'un bugünkü yazısına dair bir şeyler söyleyeceğim. Twitter'da yazacaktım ama uzun olacağı için burada yazıyorum. Bekir Coşkun'un 24 Mayıs 2015 tarihli yazısı için buraya tıklayın.

Bir: HDP zaten Meclis’te…Seçim, HDP‘yi Meclis’e sokmayacak, atarsa Meclis’ten atacak…
Yıllarca 'Kürt' kelimesini telaffuz edemeyen ulusalcı kesimin yegane amacı Atatürk'ün ilkelerinin savunuculuğu yapması ile birlikte bölücülük faaliyetlerinde bulunanlara da duvar örmekti. Bunun için HDP ve zihniyetinin mecliste olmaması ulusalcı düşünceye pek de karşı bir durum değil. HDP'nin pek tabi meclise sokulmaması için elden gelen yapılabilir.

İki: Terör örgütü ile ilişkisi dersen, onları İmralı’ya gönderen tekneyi veren AKP yönetimindeki devlet… Oslo görüşmeleri, açılım, süreç… Öcalan ile anayasa yapmaya kalkmaktan, terör örgütü ile koklaşmaya kadar…İktidar utanmadı da…

Burada Coşkun haklı fakat AKP'nin yaptığı yanlışlıklardan onlar utanmadı da siz HDP'yi desteklerseniz niye utanacaksınız demek iki yüzlülüktür, boş muhalefettir.

Üç: HDP barajı aşarsa bu bölücü Kürt oyları ile değil, barış içinde bir arada yaşamak isteyen Türk ve Kürt oylarının sonucudur…Bunu herkes bilir…

Türkiye'de MHP dahil herkes barışı istiyor fakat burada barış gelecek ama nasıl gelecek sorusu önemli. Yani her görüşün farklı yöntemler sonucu barışı getirebiliriz algısı var. AKP ile HDP ve PKK birlikte bu süreci sürdürüyor ve burada iki tarafta barışı istiyor anlamı çıkar. AKP'ye oy vermeyin onlar barış istemiyor ama HDP barış istiyor ve ondan meclise girebilir demek ne kadar doğru?

Dört: Gönlümüzde; yürekli demokrat yurtseverlerin bir araya geldikleri Vatan Partisi’nin barajı aşması var… Ama bu yazı, tüm anketlerde yer alan, barajı aşma olasılığı olan Meclis’teki dört partiye göre yazıldı…
Yorumsuz...

Beş: Tüm yoklama şirketlerinin analizlerine göre; HDP barajı aşamazsa, AKP tek başına iktidardır… Anayasayı değiştirmek ve “başkanlık” sistemini getirmek için önünde engel kalmıyor…Ama HDP barajı aşarsa, Recep Tayyip Erdoğan’ın Türkiye’yi parmağında oynattığı dönem kapanır…

HDP'nin barajı geçmesi AKP'yi tek başına iktidar yapmıyor. Herhalde bu konuda hepimiz hem fikir olduk. Ama anayasayı değiştirmeyi bir nevi AKP HDP ile birlikte yapacak. HDP'nin ve PKK'nın istekleri ile AKP'nin maddeleri anayasayı oluşturacak. 'Başkanlık' sistemine gelirsek eğer; bunu 2013 yılında açıklanan İmralı görüşmelerinin tam metninde de belirtildiği üzre Öcalan bu sistemi bazı değişikliklerle birlikte kabul edebiliriz diyor. Ne kadar Demirtaş kabul etmeyiz dese de son söz kimin hepimiz bilebiliyoruz. Son cümleye gelecek olursak AKP'yi devireceğiz diye HDP'yi meclise sokmak isteyenlere neyin ne olduğunu ben bilmem affola ama “Helale haram yolla gidilmez.” diyorum :)

Altı: Nasıl ki başlarda AKP ye oy verip de söylemeyen bir “utangaç seçmen” kitlesi vardı, şimdi HDP için “Utangaç seçmen” söz konusu…Bu yazıyı eleştirecek olanların dahi içinde “HDP’nin barajı geçmesi dileği” vardır, itiraf edin…İşte bu HDP gerçeğidir…

AKP'ye Bekir Coşkun kadar nefretim yok herhalde. Çünkü Coşkun kadar kinim olsa belki bende HDP'ye oy vermeyi düşünürdüm yada başkalarına düşündürürdüm, yerseniz tabi..

Yedi: Demek istediğim: HDP‘ye oy verecekseniz üzülmeyin…AKP‘den kurtulmak için bizi buraya getirenler utansın…

Sizi buraya getirenler utansın eyvallah da bunu HDP'ye oy vermek için kendini avutmak olarak görüyorum. Bir şeylere sığınmaya gerek yok.

Sekiz: Benim oyumu soracak olursanız, babamdan gelir o: Oyum CHP’yedir…

Ulusalcılık bunu gerektirir zaten Bekir abi. Sıkıntı yok.

AKP'ye karşı oluşan kin HDP'nin yaptıklarını görmezden geldirebiliyorsa sizin için üzgünüm. Belki de benim de HDP'ye karşı kinim varmış gibi görülebilir ama diğer yazılarımda da açıkladığım gibi benim sorunum çözüm sürecinin ileri aşamalarından sonra AKP ve HDP'yle oldu.

HDP'yi topyekün silmiyorum, oy verilmez demiyorum haddime değil. Onlarında meclisteki 'özgürlük' adına yaptığı önergeleri biliyorum. Herkes bir şekilde demokrasiyi istiyor. Benim derdim bu değil. AKP'ye oy verenler onların nasıl çalıp çırptığını bildikleri halde oy veriyorsa, HDP'ye oy verenler de HDP'nin 'çok tatlış' bir parti olarak bilmesin, onların ne için uğraştıklarını ve geçmişini bir incelesin. Tek derdim bu.