28 Ekim 2014 Salı

Kuzey Kore yazı dizisi

İnternet çağında herkese ve her bilgiye ulaşmak istiyor insan. Ama dünyada şuan öyle bir ülke var ki, uluslararası arenada söylemleri konuşuluyor ve Asya'da bazı ülkeleri korkutuyor. Öyle bir ülke ki giriş-çıkışlar bile çok zor. Şu çağda internet vasıtasıyla bile ulaşılması zor bir ülke bu.

Evet bu ülke Kuzey Kore, resmi adıyla da Kore Demokratik Halk Cumhuriyeti. 

Bende bu kapalı kutu ülkeyi merak ettiğim için üç-dört senedir takip ediyordum ve Kuzey Kore'den gelen haberlere merak saldım.Çok rahat bilgi edinilemediği için zorlandım ama sonucunda ortaya iki yazı çıktı.

İki yazıya 'yazı dizisi' demek abes kaçmış olabilir ama ne diyeceğimi bulamadım.'He' deyip aşağı geçin işte.
Kore Halkının tarihi geçmişi ve Kuzey Kore'nin ansiklopedik özelliklerinin okunası bir dille yazıldığı bir yazı.
Kuzey Kore'nin askeri, eğitim, sosyal vb. konularında bilinmeyenler, ülkedeki yasaklar ve vefat eden eski liderlerine günlerce ağlayan halk hakkında ilginç bilgilerin bulunduğu geniş bir yazı.