7 Eylül 2012 Cuma

Counter-Terorist

Üniversite kayıtları için, internet kafede çıktı olaylarını hallederken çocuklar counter-strike oynuyor.
Yaşları maksimum 13.
Ben ilk counter-strike oynadığımda 12 yaşındaydım.
Kürt,Laz,Çerkes hepsini Türk diye bilirdim.
Türk kavramını da böyle ırk diye değil devletin vatandaşı olarak yani.
Baya malmışşım özetle.
Neyse.
İnternet kafede karşılaştığım durum beni ürküttü açıkçası.Çocuklar counter'a ''TÜRK'', teröriste ''KÜRT'' diyorlardı.Bu olay Avrupalı veya Amerikalı çocukların müslümanlar için ''terörist'' demesi gibi bir şey.Hatta daha da kötüsü.
Çocukların size konuşmalarından birkaç kesit paylaşayım:
''Kürtlerin yerindeyim.''
''Sen Kürt(terörist) müsün ? Türk(counter) mü?''
...

Cidden başkası söylese ya da internette okusam inanmazdım.Provakatif amaçla yazmıştır der geçerdim.Taki bu durumla karşılaşana kadar.

Bu çocuklar neye göre böyle itamlara alıştı.Çocukların arasında Kürtte var büyük ihtimal.
Ama gerçekten çok yazık.Tabi çocuk ya ne anlar(benim 12 yaşında ki halim gibi) diye geçeriz ama insan yine de düşünüyor.
Yeri geldiğinde de korkuyor.